Connect. Communicate. Collaborate. Securely.

Home » Deutschsprachige Kerio User Foren » DE Kerio Connect » "Unable to open contact" Public Contacts
  •  
denno

Send a private message to this user
Liebe Forengemeinde,

erstmal ein herzliches "Hallo" in die Runde. Smile

Vielleicht habt ihr ja noch eine Idee was man machen könnnte:

Mailserver wurde vom 10.6.8 OSX auf ein Linux 16.04. umgezogen und seit dem Umzug werden die Kontakte auf den iPhones nicht mehr richtig synchronisiert. Auch erneutes einrichten (egal ob exchange oder carddav) brachte keinen erfolg.
Die ERROR - Logs laufen damit voll:

[06/Nov/2016 21:22:32] ASyncEngineBridgeMessageManager.cpp: ActiveSyncResolveRecipients::ResolveRecipient: Unable to open contact: 0x0000003D from folder '~user@domain.de/Public Folders/Contacts'. [User: user<_at_>domain.de, Device: (xxxxxxxxxxx), IP address: xxxxxxxxx]

Diese Einträge habe ich täglich zu 100fach in den Logs.

In den Public Contacts befinden sich ca. 5000 Kontakte.

Ich würde mich über Anregungen zur Fehlerbehebung freuen Wink

Vielen Dank im voraus
Dennis

•  
defjump

Hallo Dennis,

wurde beim Neueinrichten das Profil auf dem iPhone komplett gelöscht und das Mobilgerät des Benutzers im Adminmenü gelöscht?
Wurde mal der öffentliche Ordner neu indiziert?

(Konfiguration -> Domänen -> öffentliche Ordner... -> Ordner erneut indizieren)

Gruß
  •  
denno

Halo defjump,

vielen Dank für dein Antwort und Hilfe.
Das ist eine gute Idee. Ich probiere das gleich heute und berichte.

Viele liebe Grüße!
Dennis
Previous Topic: Kerio Connect-Archive extern archivieren
Next Topic: Update von 9.0.4 Patch 1 zu 9.2.0
Goto Forum:

Disclaimer:
Kerio discussion forums are intended for open communication between forum members and may contain information and material posted by members which may be useful in learning about Kerio products. The discussion forums are not intended to provide technical support for any specific product. Any information implied or expressed in the discussion forums is that of the posting member. Kerio is in no way responsible for the information posted in the forums, or its accuracy. Kerio employees may participate in the discussions, but their postings do not represent an offical position of the company on any issues raised or discussed. Kerio reserves the right to monitor and maintain the forums to promote free and accurate exchange of information.

Current Time: Tue Dec 06 03:57:18 CET 2016

Total time taken to generate the page: 0.00857 seconds
.:: Contact :: Home ::.